Lucena/manilla

2 december 2016 - Manilla, Filipijnen

slecht geslapen en Hazel ook. We weten nog een paar uurtjes en het vertrek is daar. Even samen ontbijten en nog veel snel bespreken want de tijd dringt, en nog wat leuke dingen kopen maar het moment gaat toch komen en het voelt zeer onbehagelijk. We gaan naar het busstation en we lopen steeds langzamer. Shit... De bus is er al. Mackee gaat alvast de bus in en tja. Ik moet echt. Nog 4x een laatste kus en tranen. Hoort bij mij en ook bij haar weet ik inmiddels. De bus vertelt en ze volgt nog een tijd met de scooter. Lief!

Maar ok. We zitten en ondanks een rotgevoel vermaak ik me toch met de reis naar manilla. Gelukkig WiFi in de bus dus we kunnen kleppen Heen was het 4 uur maar volgens mackee nu waarschijnlijk langer. Wat heet langer. Tot aan manilla gaat het goed, maar dan drukker en drukker. Praten we hier over files en ja, ik erger me daar ook aan, maar dit hier slaat alles. Een 16 baans weg. En overal auto s en vooral veel bussen. Geen trams of metro of een weg om manilla heen. Ik heb me verbaasd maar de rit van heen 4 uur duurde nu gewoon 8 uur. Maar niemand in de bus hoor je klagen. Geen toilet maar ook daar hoor je niemand over. Verbazend!   Maar goed. Uiteindelijk busstation en taxi en het hotel. Prachtig mooi en wat een enorm verschil met Lucena. Ff douchen en daarna naar de familie waar ik nog twee boys van kan en de familie zijn vrienden van mackee.  Weer een aparte wijk in en ik was blij dat mackee er was want voelde me daar toch niet helemaal op mijn gemak. Zeker niet omdat het al een beetje donker was.    Maar aangekomen bij de familie bleek het onterecht. Ik was nog niet binnen of een grietje van 9 sprong me in mijn armen. Ik schok me rot. Ze gingen gelijk ergens cola halen want dat hebben ze nooit in huis want te duur. Of ik wat wilde eten. Nee dat wilde ik niet. Mackee en ik gingen hun juist mee uit eten nemen. Nou, dat werd een dingetje. Iedereen vrolijk en blij dus hup. Met 11 personen in 2 trycecels op weg. Ja. We hebben een tent. Shit. Barbecue wat ik wil op. Ok. Met 11 een andere tent. Shit. Zoveel plekken hebben we niet. Uiteindelijk bij de Mac uitgekomen waar een volksverhuizing plaatsvond voor 11 personen. Maar het was fun!!   Daarna nog tot 12 uur bij deze fijne mensen geweest en veel gelachen. Vlug naar hotel want om 6 uur hier ontbijten!!

1. Ed:
    2 december 2016
    Jemig, wat n avontuur weer, Tonie!

Bij terugkeer lijkt me leuk om weer eens af te spreken,

Gr en nog veel plezier!