Dag 9

28 november 2016 - Lucena, Filipijnen

Na een mindere nacht door het gedoe met Aron een rustige ochtend. Hazel ging thuis wat dingen doen en ik rustig even wat rond wandelen in het vermakelijke centrum. Om 11 uur was Hazel weet terug en gingen we boodschappen doen en lunchen. Daarna met Hazel en Jonathan naar de arena voor de hanengevechten. Ik hou er niet van dat dieren misbruikt worden, maar ben ook niet zo debiel om te denken dan een grote traditie hier zomaar veranderd. Ik was ook niet nieuwsgierig naar de gevechten, maar vooral geïnteresseerd in hoe het publiek zich gedraagt want ze zijn hier erg druk en praten klinkt al snel schreeuwen. Nou, eerlijk gezegd was het wel een belevenis hoe het publiek tekeer gaat. Zeker net voor een gevecht als er ingezet moet worden gebeurt er van alles en schreeuwt iedereen. Bij het gevecht zelf bijna niet. De gevechten zijn eigenlijk erg kort. Zo n 10 seconden. En sommige maar 3 of 4 seconden. Het gaat dus duidelijk meer om het wedden. Zelf heb ik 3 x gewed. Twee keer met 4€. Een gewonnen en een verloren. Later nog een keer met 40 € en die won ik.  Daarna maar snel gestopt. De hanen worden na het gevecht gelijk geslacht en er word dan soep van gemaakt. Eerlijk gezegd vond ik het toch wel een belevenis en het was leuk dat Hazel het ook nog nooit had gezien   Het is daar toch een mannending

Daarna ff lekker uit eten en samen in de hotelkamer wat gedronken, chips en geklept