Dag 10

2 december 2016 - Lucena, Filipijnen

vandaag naar de vismark dus vroeg opstaan. Ik wist nog van verleden keer dat het een aparte ervaring was. Om 5 uur eruit want de markt is van 03.00 tot ca 07.00 uur

Het was nog hetzelfde. Smerig, stinkend en verschrikkelijk druk    Overal vis op de straatstenen. Ze worden gelijk ook schoongemaakt op de straatstenen en er tussendoor lopen kleine kinderen om je te helpen. Meestal op blote voeten.  Het was weer zeer apart en blij dat ik geweest ben.   Daarna na de moeder van Hazel die in een ( voor Filipijnse normen) groot huis woont. Een wijk waar de wat beter geschoolden wonen en dat is goed te merken. Duidelijk geen struggle voor live. Ze was zeer aardig en het was prettig daar te zijn. Daarna heerlijk geluncht ergens en smiddag lekker toeren. In het begin van de avond kennissen van Hazel bezoeken en veel gesproken over de toch echt wel grote verschillen. Geen werk geen geld. Wel werk maar ziek of vrij. Geen salaris. Snipperdagen? Wat is dat. Ontslag vergoeding. Gewoon wegwezen. Hup. Kortom. Geen enkel vangnet. 4 dagen werken. Nou. Dacht het niet. 5,5 of meer. Erg interressant om over de dicipline en verschillen te praten. Het grappige was dat ze vertelde dat die dicipline ze wel wat leek en vervolgens de afspraak een uur erna vergaten en ruim 2 uur later kwamen.   Maar goed, ik ben het gewend dus geen probleem. Als we weg willen afspraak of niet gaan we gewoon. Maar eerlijk is eerlijk. Daar hoor je ze ook niet over. In de avond heerlijk gegeten en later naar de videoke geweest  het was weer laat maar een mooie dag